Vapaapainoharjoittelun peruskurssi


  • Vapaapainoharjoittelun peruskurssilla opit vapailla painoilla tehtävät perusliikkeet, kuten maastavedon, kyykyn, pystypunnerruksen ja penkkipunnerruksen.
  • Peruskurssilla opit löytämään oikeat suorittavat lihakset perusliikkeiden taustalta sekä itsellesi parhaiten sopivat liikevariaatiot hyödyntämään kehosi mittasuhteita.

  • Peruskurssi sisältää neljä (4) yhteistreeniä, kestoltaan 75 minuuttia per kerta - yhtensä siis 5h ohjattua treeniä. Tarkempi kurssirakenne löytyy alempaa tältä sivulta.
  • TREENITAPAAMISET tiistaisin 17.05.-07.06.2022 klo 18.30-19:45
  • HINTA koko kurssille 129 € TAI yksittäiselle tunnille hintaan 40€

Vapaapainoharjoittelun peruskurssi on suunniteltu opettamaan vapailla painoilla harjoittelun perustekniikat ja periaatteet. Kurssilla opit perusliikkeiden turvalliset suoritustekniikat levytangolla sekä käsipainoilla. Kurssilla opit myös omalla kehonpainolla tehtävät perusliikkeet ja liikevariaatiot. Peruskurssi on samalla myös opastus Paunan treeni-ideologiaan ja paunalaiseen tapaan tehdä asioita järkevästi ja nousujohteisesti.


Peruskurssi toimii itsenäisenä kokonaisuutena, jonne voit tulla  tavoitteenasi oppia treenaamaan vapailla painoilla ja löytämään oikeat työskentelevät lihakset. Kurssille osallistuaksesi et tarvitse aiempaa kokemusta kuntosaliharjoittelusta. Kokeneemmille treenaajille peruskurssi toimii tekniikoiden varmistukseen sekä jo olemassaolevan taidon hiomiseen huippuunsa henkilökohtaiset vahvuudet ja heikkoudet huomioiden.


Kurssin aikana saat valmentajalta tarvittaessa myös ohjeita omatoimiseen treenaamiseen tapaamisten välille. Kurssin jälkeen on mahdollista jatkaa ryhmätreenaamista Paunan pienryhmävalmennuksessa, yksilövalmennuksessa tai Paunalla hankkimalla Paunan jäsenyyden.


Peruskurssin vastuuvalmentaja: Matias Nikula


Kurssirakenne

Vapaapainoharjoittelun peruskurssi rakentuu seuraavalla peruskaavalla. Muutokset tähän rakenteeseen ovat kuitenkin mahdollisia osallistujien määrästä ja tasosta riippuen. HUOM! Jos sinua kiinnostaa vain tietty tunti, voit osallistua yksittäiselle tunnille 40€ kertamaksulla. Tässä tilanteessa ota yhteys vielä erikseen alalaidan lomakkeella.

Tunti 1 - Lannesarana (17.5.)
Tällä tunnilla käydään läpi lannesaranan liimemallin perusteet ja harjoittelu vapailla painoilla. Tämä tarkoittaa käytännössä maastavedon variaatioita ja lantion ojennuksen liikemallia. Työskentelevien lihasten osalta syynissä ovat takareidet, pakarat sekä alaselkä (+ pohkeet avustavina lihaksina). 

Tunti 2 - Yläkropan punnertavat liikkeet (24.5.)
Tällä tunnilla käydään läpi yläkropan punnertavia liikkeitä sekä käsipainoilla että levytangolla. Tavoitteena on oppia itselleen sopivat harjoitteet ja parhaat tavat edetä liikkeestä toiseen omien taitojen kehittyessä. Työskentelevien lihasten osalta syynissä ovat olkapäiden etu- ja sivulohkot, rintalihakset sekä ojentajat.
 
Tunti 3 - Kyykky (30.5.)
Tällä tunnilla käydään läpi kyykyn liikemallia. Tavoitteena on oppia kyykkäämään omilla mittasuhteillaan turvallisesti sekä tehokkaasti. Tunnin aikana opetellaan laaja kirjo erilaisia yhden ja kahden jalan kyykkyjä ja niiden käyttötarkoituksia. Työskentelevien lihasten osalta syynissä ovat etureidet sekä keskivartalo (+ pakarat / takareidet avustavina lihaksina).

Tunti 4 - Yläkropan vetävät liikkeet (7.6.)
Tällä tunnilla käydään läpi yläkropan vetäviä lihasryhmiä.  Tavoitteena on oppia lapatuen hallintaan vaikuttavien lihasten käyttö, sekä yläselän isojen lihasten treenaamisen perusteet ja tekniikat. Tunnilla käydään läpi myös leuanvedon progressio. Työskentelevien lihasten osalta syynissä ovat epäkäslihas, leveä selkälihas sekä olkapään takalohkot (+ avustavina lihasryhminä hauis sekä yläselän pienemmät tukevat lihasryhmät).


Kysyttävää peruskurssista? Haluatko varata itsellesi paikan yksittäiseltä tunnilta? Lähetä meille viestiä allaolevan lomakkeen kautta niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian!